Autóbuszok

Autóbuszok

Autóbusz

DMA BOSTON kettős üzemmódú jármű kiviteli rajzdokumentáció készítése 

2002- 2003

 

18,3 m-es, alacsony padlós, csuklós városi autóbusz kettos üzemmóddal

A Bostoni Közlekedési Vállalat – MBTA – megrendelésére Neoplan USA Corp. (NUC) 32 db 60 láb hosszú csuklós alacsonypadlós kettős üzemmódú autóbusz szállítására vállalkozott. A buszokat alacsony emissziójú dieselhajtással és felsővezetékről táplált emisszió mentes villamoshajtással is fel kellett szerelni.

Miután NUC. még nem rendelkezett kettős üzemmódú jármű gyártási tapasztalattal, a szállítás teljesítéséhez alvállalkozó partnereket keresett.

A kettős üzemmódú hajtás vezérlésének kifejlesztésére és a villamos hajtás szállítására a plzeni SKODA Energo, míg a járműszerkezeti rész tervezésére INVENT Kft. kapott megbízást.

A megbízás keretében INVENT mérnökei készítették el a karosszéria vázszerkezetének, a járműrészeket összekapcsoló csuklószerkezet beépítésének, külső-belső burkolatok, ablakok, utaséri berendezések továbbá a gépészeti beépítések többségének gyártási dokumentációját.

DMA jármuvek a felszíni közlekedésben a dieselmotor-generátor egységet használva emissziós szempontból un. „tiszta” dieselként vesznek részt, míg a belváros alatti ill. a repülőteret a szárazfölddel összekötő alagútakban trolibuszként üzemelnek.

435T.D kettős üzemmódú csuklós jármű fejlesztés 1991- 1992

Közúti villamosok

Közúti villamosok

Közúti villlamos

Tallini retró villamos – 2017.

 

Az Eurokraft retró villamosokat a tallinni villamos 130. évfordulójára tervezték és gyártották. A villamosokban fa ülések vannak (tölgyből) 33 utas számára. Összesen 170 utas fér el (ülések és állóhelyek). A retró villamos négy tengelyes villamos, és azokat a forgóvázakat használja, amelyeket a cseh ČKD Tatra cég fejlesztett ki a KT4 villamos modelljéhez.

 

ACT01 villamos ADDIS ABABA ETIÓPIA, DUNAI REPÜLŐGÉPGYÁR ZRT. – 2010-2014.