Autóbuszok
Autóbusz
DMA BOSTON kettős üzemmódú jármű kiviteli rajzdokumentáció készítése
2002- 2003
18,3 m-es, alacsony padlós, csuklós városi autóbusz kettos üzemmóddal
A Bostoni Közlekedési Vállalat – MBTA – megrendelésére Neoplan USA Corp. (NUC) 32 db 60 láb hosszú csuklós alacsonypadlós kettős üzemmódú autóbusz szállítására vállalkozott. A buszokat alacsony emissziójú dieselhajtással és felsővezetékről táplált emisszió mentes villamoshajtással is fel kellett szerelni.
Miután NUC. még nem rendelkezett kettős üzemmódú jármű gyártási tapasztalattal, a szállítás teljesítéséhez alvállalkozó partnereket keresett.
A kettős üzemmódú hajtás vezérlésének kifejlesztésére és a villamos hajtás szállítására a plzeni SKODA Energo, míg a járműszerkezeti rész tervezésére INVENT Kft. kapott megbízást.
A megbízás keretében INVENT mérnökei készítették el a karosszéria vázszerkezetének, a járműrészeket összekapcsoló csuklószerkezet beépítésének, külső-belső burkolatok, ablakok, utaséri berendezések továbbá a gépészeti beépítések többségének gyártási dokumentációját.
DMA jármuvek a felszíni közlekedésben a dieselmotor-generátor egységet használva emissziós szempontból un. „tiszta” dieselként vesznek részt, míg a belváros alatti ill. a repülőteret a szárazfölddel összekötő alagútakban trolibuszként üzemelnek.
Legutóbbi hozzászólások