Mozdonyok
Mozdonyok
Dmot 953 remotorizáció GYSEV – 2019.
V43 431 zöld hurok beépítés MÁV-START – 2017.
V63 görgős marokágy és gumirugós szekrényalátámasztás tervezése MÁV-START – 2016.
Class 47 EVM-120 beépítés CRS Hungary – 2016.
M40 mozdony villamos fűtés GYSEV – 2012.
LUDMILLA EVM-120 beépítés GYSEV – 2012.
Mk48 hibrid mozdony hajtásrendszer Szilvásvárad – 2012.
Mk48 hibrid mozdony hajtásrendszer LÁEV – 2009.
A61-017 mozdony korszerűsítés – 2001.
MÁV Északi Járműjavító Kft. a MÁV Rt. megrendelésére végezte az M61 /NOHAB/ sorozatú diesel-villamos mozdony felújítással egybekötött remotorizációját. Az A61-017 pályaszámot kapó mozdony a MÁV mérőkocsi állandó vontató járművének szerepére lett kijelölve.
A típusengedélyeztetési dokumentációtól kezdve, a fékszámításon át a teljes gépészeti műszaki és tervdokumentációt INVENT Kft. készítette. Társaságunk a gyártó megkívánta mértékben helyszíni tervezői művezetéssel támogatta a prototípus jellegű jármű elkészültét.
A főmotor felújítása mellett a segédüzem is teljes mértékben megújult, a fűtőkazán és víztartály helyére fűtőgenerátor-segédüzemi dieselmotor együttes került beépítésre. Ennél, a korábbi mechanikus hajtás helyett hidrosztatikus hajtást építettünk be. Kialakításra kerültek a segédüzemi dieselmotort kiszolgáló rendszerek, mint a légszívó-, kipufogó-, motorhűtő- és üzemanyagellátó rendszer, valamint a hidrosztatikus rendszer.
M62R diesel-villamos mozdony remotorizálása, teljes segédüzem korszerűsítése – 2000.
MÁV Északi Járműjavító Kft. a MÁV Rt. megrendelésére végezte az M62 sorozatú diesel-villamos mozdony felújítással egybekötött remotorizációját. A dieselmotor-generátor főgépcsoportot a Motoren und Turbinen-Union, illetve a Lechmotoren cégek, a mozdonyvezérlést a Ganz Ansaldo szállította.
A típusengedélyeztetési dokumentációtól kezdve, a szükséges szilárdsági számításokon, a fékszámításon át a teljes gépészeti tervdokumentációt INVENT Kft. készítette. Társaságunk a gyártó megkívánta mértékben helyszíni tervezői művezetéssel támogatta a prototípus jellegű jármű elkészültét.
A főgépcsoport mellett a segédüzem is teljes mértékben megújult, a korábbi mechanikus hajtások helyett hidrosztatikus hajtásokat építettünk be. Jelentősen módosultak a dieselmotort kiszolgáló rendszerek, mint a légszívó-, kipufogó-, motorhűtő- és üzemanyagellátó rendszer.
Külön feladatot jelentett az eredetinél kisebb dieselmotor tömeg miatti kiegyenlítő tömeg beépítésének tervezése, továbbá a főgépcsoport támok beállító és hegesztő készüléke, melyek a remotorizációs munkák során jól vizsgáztak.
Motorkocsik
Motorkocsik
FLIRT motorvonat ETCS beépítés dokumentáció STADLER – 2019.
DESIRO motorvonat kerekesszék emelő beépítés MÁV-START – 2018.
Bz mot hűtőegység burkolat MÁV-START – 2016.
5147 iker motorkocsi EVM-120 beépítés GYSEV – 2012.
5147 iker motorkocsi hibrid tanulmány GYSEV – 2012.
5047 motorkocsi EVM-120 beépítés GYSEV – 2011.
Bz ikerkocsi – 2004.
Bz ikerkocsi kapcsolt végi hátfalak, kocsivégi átjáró, kapcsoltvégi kapcsoló beépítés gyártási rajzdokumentáció.
Személykocsik
Személykocsik
80-55 vezetőfülke átalakítás MÁV-START – 2017-2018.
20-67 zöld hurok beépítés MÁV-START – 2017.
21-05 zöld hurok beépítés MÁV-START – 2017.
29-05 zöld hurok beépítés MÁV-START – 2016.
20-35 zöld hurok beépítés MÁV-START- 2016.
80-76 vezérlőkocsi EVM-120 beépítés GYSEV – 2012.
OSE Bmpz – 2002.
OSE Bmpz 200 km/h sebességű személykocsi rajzdokumentáció honosítása, részbeni átalakítása.
Teherkocsik
Teherkocsik
Slmmps VASÚTI PŐREKOCSI TÍPUSENGEDÉLYEZTETÉSI DOKUMENTÁCIÓ MÁV VAGON – 2017.
Paksi pőrekocsi átalakítás gyártási dokumentáció MÁV VAGON – 2016.
Lgns MÁV VAGON – 2007.
Hmrrs ikerkocsi – 2007.
MÁV CARGO részére készült a Gbs kocsikból kialakított Hmrrs ikerkocsi. A kocsinként két részből álló eltolható teleszkóptető lehetővé teszi a mind targoncával, mind daruval történő rakodást.
Társaságunk készítette az alváz átalakításának, a homlokfalak és teleszkóptetők kialakításának tervdokumentációit. A konstrukció végeselemes szilárdsági ellenőrző számítással támogatva jött létre.
WTC 49′ Lgss konténerszállító teherkocsi – 2003.
MÁV Debreceni Járműjavító Kft. az INTERCONTAINER-INTERFRIGÓ megrendelésére 40′-as konténerszállító teherkocsit épített, vasúti hűtőkocsik alvázának felhasználásával.
A típusengedélyeztetési dokumentációtól kezdve, az alváz szilárdsági számításon, a fékszámításon át a teljes műszaki és tervdokumentációt INVENT Kft. készítette. Társaságunk a gyártó megkívánta mértékben helyszíni tervezői művezetéssel támogatta a konténerszállító kocsi építését, végigkísérte a kocsi statikus és dinamikus szilárdsági vizsgálatát, fékméréseit.
Az átépítéshez használt műszaki megoldásokban sikerült a gyártó technológiai adottságait az előírt paraméterekkel összhangba hozni, a gyártási költségek csökkentése érdekében.
Legutóbbi hozzászólások